Find din fortryllende farvepalette
Anbefaling:
Det her er ikke nødvendigvis den første opgave, du skal lave i din virksomhed.
Jeg har erfaring med det kommer nemmere til dig, hvis du først går i gang med nogle af de opgaver, som er med til at definere din virksomhed. Det flyder lidt bedre, når du ved, hvem du vil henvende dig til, og hvad du vil sælge.
Dit univers
Du kan virkelige udvikle et skønt univers, når du arbejder med dine brandfarver, og sørger for at holde dig til den linje du skaber.
Farverne der møder dine kunder og følgere, er en del af din branding, og er derfor også en vigtig del, af den stemning, du ønsker der skal være omkring dig. Ligesom dét du skriver, skal afspejle hvem du er, og hvad din virksomhed tilbyder, skal farverne også gerne have en betydning. Du skal kunne mærke, at de passer til dig, og de viser hvem du er
Jeg elsker selv farver. Til trods for jeg ofte går i sort og hvidt tøj, kan jeg virkelig godt lide mange farver og mønstre. Det kan godt tage overhånd, så jeg sørger for at have nogle farver der går igen i mine logoer, nogle farver som går igen på min hjemmeside, og nogle farver jeg bruger, når jeg sender pakker breve osv.
Det er virkelig en kunst, at stoppe mens "legen" er god. For farver er dragende og inspirerende, men kan også hurtigt til at sende de forkerte signaler, hvis du ikke gennemtænker dem. Eller i værste fald komme til at virke forstyrrende.
Min egen vej til farvepaletten for Nonbo Inspire og Nonbo.Shop, har taget en hel del tid, at udvikle. Det var ligesom om, det først for alvor kom til mig da jeg havde skrevet mine første blogindlæg, og arbejdet i dybden med
Når du skal i gang med farvesammensætningen er der forskellige modeller og programmer, du kan gøre brug af.